Rynkeby Foods blev grundlagt i 1934 og blev hurtigt kendt for sit salg af frugtdrikkevarer.

I løbet af årene udvidede virksomheden deres produktsortiment og er i dag også forhandlere af automater til frugtbarer, kølere, bordstativer og meget andet. 

Formål

Rynkeby Foods ønskede et værktøj til at strømline deres salgsproces samt til at præsentere produkterne professionelt. Herudover skulle løsningens design være i overensstemmelse med virksomhedens eksisterende design.

Løsning

Vi har i samarbejde med Rynkeby udviklet den optimale app, der professionelt præsenterer produkterne samtidig med, at den gør indsamlingen af leads og kundedata meget nemmere. 

Udbytte

Rynkeby Foods har fået et digitalt værktøj, der designmæssigt blænder i med det eksisterende, hvorfra medarbejderne kan styre og kontrollere salgsarbejde og produktmateriale.

Om løsningen

 

I overensstemmelse med løsningens formål har Rynkeby Foods nu fået en app til iOS, som effektiviserer salgsprocessen. Ved hjælp af appen kan sælgerne præsentere og samle lead- og kundedata.

Løsningen indeholder blandt andet:

Salestool med unikt design

Landespecifikt indhold med brugerdifferentieret adgang

Send og modtag beskeder, mails og SMS

Offline visning af indhold

Salestool med unikt design

Salestool, der er udviklet til iOS, er baseret på vores mange standard features, som sikrer Rynkeby Foods medarbejdere en brugervenlig og gennemtestet app.

Derudover var det meget vigtigt for Rynkeby Foods, at appens funktioner og design udarbejdes i overensstemmelse med det eksisterende design. Appen skal være en del af virksomhedens ansigt udadtil, og derfor skal den give et godt indtryk og sende de rigtige signaler. 

På grund af Rynkeby Foods's store fokus på designet har vi i udarbejdelsen og i designfasen haft et stort fokus på at udvikle et design, der blænder i med det eksisterende design. 

Landespecifikt indhold med brugerdifferentieret adgang

For at gøre salgsarbejdet på eksportmakederne lettere og mere effektivit gør appen det muligt at oprette landespecifikt indhold med brugerdifferentieret adgang.

På denne måde er alt materiale tilpasset og samlet, så medarbejderen nemt kan finde relevant materiale frem. Ligeledes er det kun medarbejdere med tilknytning til et givent eksportmarked, der har adgang til det landespecifikke indhold. 

Send og modtag beskeder, mails og SMS

Ved hjælp af app-løsningen kan Rynkeby Foods' medarbejderne sende og modtage beskeder, mails og SMS.

Funktionen gør kommunikationen både internt og eksternt med kunder og samarbejdspartnere mere fleksibel, idet medarbejderne har alle kommunikationsværktøjerne samlet i appen. 

Offline visning af indhold

Med tanke på at effektivisere forskellige arbejdsprocesser har vi sørget for at Rynkeby' medarbejdere altid har adgang til appens indhold.

Medarbejderne skal nemlig ikke være opmærksomme på, hvorvidt der er netforbindelse eller ej. Appen kan anvendes hvornår, og hvor det skal være, da der både er online og offline adgang til alt indhold.

I forhold til at kunne sende mails i offline tilstand vil de sendte mails blive gemt lokalt på enheden og automistisk sendt videre til modtageren, når enheden får netforbindelse. 

Om udbyttet

 

Rynkeby Foods har i dag et digitalt værktøj, som udover at harmonere med virksomhedens eksisterende designguide også tillader Rynkeby Foods at kontrollere og styre salgsarbejde og -materiale centralt.

Løsningen sparer virksomheden for både tid og penge, da den effektivt strømliner salgsprocessen ved blandt andet at gøre indsamlingen af leads samt produktpræsentationerne lettere.

Med et brugervenligt backend-system er det nemt for medarbejderne at opdatere materiale. Dette kommer i høj grad salgsmedarbejderne til gode, da de med et opdateret materiale altid kan levere en skarp og professionel præsentation. 

For at opsummere er udbyttet relateret til: 

Effektivt værktøj til at styre salgsarbejde og -materiale

Nemt at indsamle leads

Sælgerne har altid det vigtigste materiale lige ved hånden

 Professionel produktpræsentation

Relaterede cases