JP Group

Salestool-app med Porsche Sound Studio

JP Group a/s producerer og sælger reservedele og tilbehør til europæiske og asiatiske biler. De er også en af ​​de foretrukne leverandører af eksklusive reservedele og tilbehør til klassiske biler som VAG, Porsche og Mercedes-Benz.


Produkt og formål
JP Group har fået udviklet en produktløsning, der giver mulighed for at præsentere produkter og løsninger for potentielle kunder på en anderledes og lækker måde - fokus på messer.

Formålet er at gøre det nemt og virkelighedsnært for kunderne at fornemme, hvordan f.eks. en porsche-udstødning lyder, og dermed forbedre sagsbehandlingen samt fragt og levering langt mere effektiv.

Hør mere om løsningen


Løsning

  • Salestool
  • Adgang til markedsføringsmateriale
  • Integration med Porsche Sound Studio


Produktløsningen tager udgangspunkt i vores Salestool med det formål at kunne præsentere videoer, billeder, PDF-filer, links til hjemmesider og lyde overfor særligt Porsche-interesserede kunder.

Sidstnævnte er særligt interessant for JP Group, da de sælger Porsche-udstødninger til entusiaster.

Det er både dyrt og besværligt at fragte en masse udstødningsmodeller rundt til messer i ind- og udland.
Derfor har vi udviklet løsningen "Porsche Sound Studio",  hvor kunderne kan høre lyden af de forskellige udstødningssystemer og derud fra vælge den udstødning, de ønsker.

 

Processen
Det var i forbindelse med en messe, at JP Group havde investeret i en iPad og tilhørende standere.
Deres største udfordring var at finde en metode til at præsentere deres sortiment på en let , lækker og virkelighedsnær måde. Derfor kontaktede de os for en snak om hvilke elementer, app'en skulle indeholde.

De fremlagde deres udfordringer, ønsker og behov. Herefter præsenterede vi de unikke fordele ved vores standardiserede Salestool app, som til hver en tid kunne tilpasses lige efter deres behov.

 

Udbytte
Udbyttet af løsningen har været en øget antal tilfredse kunder, som har fået en unik oplevelse, som de ikke har mødt andre steder. Kunderne har oplevet en øget service, da de haft langt lettere ved at udvælge den rette løsning i første hug.



Læs også om deres responsive webløsning
Med over 30.000 varenummer var der behov for en ny web-løsning, som kunne gøre det nemmere at oprette og administrere produkterne. Vi fik til opgave at udvikle, først en responsive webløsning, som senere er blevet udvidet med en unik webshop, leveres af vores kolleger hos Diviso.
Læs mere om webshoppen her.

 

Hør mere om løsningen

 



 Hent app'en her

 

"Vi indgik samarbejde med MySupport i 2011 omkring udvikling af en app. I den forbindelse mødte vi stor forretningsforståelse, og vi endte ud med et produkt, der passer lige til os.

Vores behov var, at effektivisere vores salgsarbejde samt gøre det nemmere og billigere at distribuere vores materiale til vores kunder i hele verden – og det har vi opnået."

Morten Vammen CCO
JP Group A/S

Relaterede cases