JP Group A/S producerer og sælger reservedele og tilbehør til europæiske og asiatiske biler.

Virksomheden er desuden en af de foretrukne levandører af eksklusive reservedele og tilbehør til klassiske biler som eksempelvis VAG, Porsche og Mercedes-Benz. 

Formål

For at gøre det nemt og virkelighedsnært for messekunder, ønskede JP Group en løsning, som lader kunderne fornemme produkternes egenskaber.

Løsning

Virksomheden har fået en Salestool-løsning inklusiv lydarkiv baseret på vores mange standard features, der sikrer medarbejderne en brugervenlig og gennemtestet app.

Udbytte

JP Group har fået en app, som gør produktoplevelsen unik. Løsningen kan præsentere produkter og løsninger for potentielle kunder på en helt særlig måde.  

Om løsningen

 

JP Group har fået en app med det primære formål at præsentere virksomhedens produkter på en unik og anderledes måde. Appen skal i høj grad bruges på messer og vil spille en stor rolle i at gøre produkternes egenskaber virkelighedsnære og konkrete. 

Løsningen indeholder blandt andet:

Salestool til iOS og Android

Integration med Porsche Sound Studio

Adgang til marketingmateriale

Salestool til iOS og Android

Salestoolen er baseret på vores mange standard features, som sikrer JP Groups medarbejdere en brugervenlig og gennemtestet app.

JP Group har fået designet appen ud fra deres behov og ønsker, så den imødekommer og effektiviserer medarbejdernes daglige arbejsflow. Salestoolen er et unikt værktøj i forhold til at udnytte tiden bedst muligt og lette forskellige arbejdsprocesser.

Løsningen til JP Group er tilpasset iOS og Android. 

 

Integration med Porsche Sound Studio

Med integrationen til Porsche Sound Studio appellerer JP Group i høj grad til Porsche-entusiasterne. JP Group kan nemlig nu afspille lyden af forskellige Porsche-udstødninger både med henblik på at forbedre servicen og opnå salg.

Med de mange eksportlande kan det være dyrt og omstændigt at fragte forskellige udstødningsmodeller rundt om i verden. Derfor var det en ideel løsning at udvikle et lydarkiv, som i det fleste tilfælde kunne gøre det ud for den rigtige vare. Appen sparer ved hjælp af lydarkivet virksomheden for tid og ressourcer i forbindelse med salg af Porsche-udstødninger. 

 

Adgang til marketingmateriale

Ved hjælp af app-løsningen har JP Groups medarbejdere al marketingmateriale lige ved hånden, når de er på kundebesøg og på messer. Det hele er samlet og nemt at tilgå.

Appen indeholder blandt andet videoer, billeder og PDF-filer, som medarbejderne både kan tilgå i online og offline tilstand. Desuden er det også muligt at linke sig videre fra appen til hjemmesider, hvis medarbejderne har brug for eksempelvis yderligere billedmateriale eller andet.   

Om udbyttet

 

JP Group har haft stor succes med løsningen og dens lydarkiv, som har vakt stor opsigt og begejstring hos kunderne. Kunderne har fået en eksklusiv oplevelse, som har gjort det nemmere at vælge netop den udstødning, som i deres øre havde den bedste lyd. 

På messer har app-løsningen desuden adskilt virksomheden fra sine konkurrenter i forhold til at præsentere og fremvise sine produkter på en reel og virkelighedsnær måde. 

Appen har også haft en positiv indflydelse på medarbejdernes arbejdsflow, som er blevet optimeret, da medarbejderne uden videre har kunne tilgå alt materiale fra ét sted.

For at opsummere er udbyttet relateret til: 

Tilfredse kunder

 Konkurrentadskillelse

Bedre service

"Vi indgik samarbejde med MySupport i 2011 omkring udvikling af en app. I den forbindelse mødte vi stor forretningsforståelse, og vi endte ud med et produkt, der passer lige til os.

Vores behov var, at effektivisere vores salgsarbejde samt gøre det nemmere og billigere at distribuere vores materiale til vores kunder i hele verden – og det har vi opnået."

Morten Vammen CCO
JP Group A/S

Relaterede cases