GN Resound er en af verdens største producenter af høreapparater og audiologisk udstyr. Virksomheden markedsfører og servicerer et komplet udvalg af høreapparater og findes i mere end 100 lande verden over. 

GN Resound har forsknings- og udviklingscentre i Danmark, USA og Kina og samarbejder med universiteter og teknologicentre i hele verden. 

Formål

GN Resound ønskede en løsning, hvorfra medarbejderne har adgang til marketing- og salgsmateriale samtidig med, at løsningen skal opsamle kundedata, når virksomheden er på messer. 

Løsning

GN Resound har fået en Salestool-løsning baseret på vores mange standard features, der sikrer virksomheden en brugervenlig og gennemtestet app. Løsningen er desuden integreret med beacons.

Udbytte

GN Resound har fået en appløsning, der både effektiviserer virksomhedens salgsproces samt dataindsamling og -behandling.

Om løsningen

 

GN Resound har fået en Salestool-løsning, der er baseret på vores mange standard features og som samtidig opsamler kundedata automatisk, når virksomheden deltager på messer.

Løsningen indeholder blandt andet:

Salestool til iOS og Android

Integration med beacons

Simpelt administrationssystem

Offline visning af indhold

Salestool til iOS og Android

Salestool er baseret på vores mange standard features, som sikrer GN Resounds medarbejdere en brugervenlig og gennemtestet app.

GN Resound har fået designet appen ud fra deres behov og ønsker, så den imødekommer og effektiviserer medarbejdernes daglige arbejsflow. Salestool er et unikt værktøj i forhold til at udnytte tiden bedst muligt og lette forskellige arbejdsprocesser.

Løsningen er udviklet til både iOS og Android. 

Integration med beacons

Med en integration til beacons er GN Resound godt klædt på til at få et større indblik i sine kunder og deres adfærd, når virksomheden deltager på messer.

Disse beacons er små fysiske enheder, der sender og modtager bluetooth-signaler, som smartphones kan opfange. Når kunden nærmer sig disse beacons, kan vi registere hvor, de er på standen, hvor længe og hvem det er. Disse data kan trækkes ud til Excel-filer til nærmere behandling.

GN Resound kan ved hjælp af denne integration automatisk få indsamlet relevant kundedata, som blandt andet giver værdifuld indsigt i kundeflows. Desuden kan virksomheden også optimere standens indretning alt efter, hvordan kunderne agerer på standen. 

Simpel back-end

Løsningens administrationssystem også kaldet back-end er simpel at bruge og kræver ikke, at du er uddannet programmør.

Som administrator af appen bliver du mødt af et veldesignet og brugervenligt backend-system, som gør det nemt at tilføje, justere og ændre i appens indhold. Back-enden består af forståeligt tekst og ikke koder og tegn, som det normalt er kendetegnet for. 

Offline visning af indhold

Med tanke på at effektivisere forskellige arbejdsprocesser har vi sørget for at GN Resounds medarbejdere altid har adgang til appens indhold.

Medarbejderne skal nemlig ikke være opmærksomme på, hvorvidt der er netforbindelse eller ej. Appen kan anvendes hvornår, og hvor det skal være, da der både er online og offline adgang til alt indhold.

Om udbyttet

 

GN Resound har fået en løsning, som på alle måder effektiviserer både marketing- og salgsprocesserne. Alt materiale er samlet ét sted og gør det lettilgængeligt for virksomhedens medarbejdere at tilgå. Dette vil komme til udtryk i en mere ensartet og professionel kommunikation og fremtoning.

Derudover har GN Resound adgang til værdifuld information om sine messekunder via beacons. Dette giver utallige muligheder og et stort udbytte i forhold til dataindsamling og -behandling. Når indsamlingen sker automatisk kan medarbejderne have et større fokus på kunder og besøgende i stedet for at notere kundedata manuelt. 

For at opsummere er udbyttet relateret til: 

Effektiviseret marketing- og salgsproces

Effektiviseret kundedataindsamling

Ensartet og professionel kommunikation og fremtoning

Sælgerne skal blot fokusere på at kunderne

Relaterede cases