FlexDanmark samler og koordinerer kørsel for borgere i Danmark, der har brug for transport, men af en given grund ikke kan benytte eller har adgang til kollektiv trafik. Det kan blandt andet være kørsel til lægebesøg, genoptræning, skole eller lignende. 

Formål

Formålet med løsningen er at lette bestillingsprocessen for brugere, der har brug for transport. 

Løsning

Virksomheden har fået en custom-app, der indeholder features, som alle er medvirkende til at øge servicen for FlexDanmarks kunder. 

Udbytte

FlexDanmark har med vores løsning fået en app, der gør det meget nemmere og overskueligt for virksomhedens brugere at bestille transport. Yderligere opsamler appen data, som kan bruges til at målrette services bedre. 

Om løsningen

 

FlexDanmark har fået custom-appen 'Flextrafik', hvorfra brugerne kan bestille kørsel samt orientere sig om tidligere destinationer, transportvarighed, priser og meget andet. Med løsningen har brugerne alt information samlet ét sted, hvilket gør processen omkring bestilling af transport let og overskuelig. 

Løsningen indeholder blandt andet:

Custom-app

Unikt bruger-login

Valg af forskellige kørselstyper

Nem kvitteringsfunktion

Custom-app

FlexDanmark har fået udviklet en app ud fra deres specifikke behov. Løsningen er unik og består af specialdesignede funktioner, som tilsammen skaber et værktøj, der er tilpasset behovene.

Løsningen skal anvendes af en bred brugergruppe og er derfor tilpasset iPhone og Android phone.

Unikt bruger-login

Flextrafik-appen er kun tilgængelig med et unikt kundenurmmer og tilhørende pinkode. Da brugeren ikke forbliver logget ind, kan en installeret app anvendes af flere brugere, så længe de har hver deres kundenummer og kode.

Brugerne opretter sig med NemID og indtaster sine kortoplysninger, hvorefter der generes et kundenummer. Det personlige login giver adgang til flere services såsom opdatering af kundeoplysninger, bestilling af rejser, lagring af seneste destinationsadresser, rejseoversigt mv. 

App-løsningen indeholder desuden også en 'glemt pinkode'-funktion, så det er nemt for de registrerede brugere at få adgang til appen igen. 

Valg af forskellige kørselstyper

Når brugerne er logget ind og skal bestille transport, skal brugerne vælge hvilken kørselstype, de har brug for.

Den valgte kørselstype definerer de efterfølgende svarmuligheder og informerer om eventuelle begrænsninger forbundet med den valgte kørselstype som eksempelvis maksimum antal personer eller hjælpemidler.

Nem kvitteringsfunktion

Når brugerne har bestilt kørsel i Flextrafik-appen, bliver en kvittering synlig på skærmen. Her fremgår alle bestillingsdetaljer herunder afhentningstidspunkt og pris for turen.    

Om udbyttet

 

Vi har i samarbejde med FlexDanmark udviklet en app, som gør hele bestillingsprocessen lettere for brugerne. Al information er samlet ét sted og kan hentes frem, når det passer brugerne. Dette er medvirkende til at højne servicen og give et positivt indtryk af virksomheden.

Udover at appen sørger for en overskuelig og simpel bestillingsprocedure, opsamler den også værdifuld data om brugerne, som FlexDanmark kan bruge til at målrette sine services endnu bedre. 

For at opsummere er udbyttet relateret til: 

Nemt og overskueligt at bestille kørsel

Opsamling af unik data

God service

"Vi har haft AppTown som samarbejdspartner i flere år, så da vi skulle have udviklet en mobilapp, var AppTown derfor også et naturligt valg. AppTown var i stand til at levere kvalitet i både design og udvikling og får vores varmeste anbefalinger.

Vi ser frem til fortsat godt samarbejde i fremtiden."

Peter Steen Høgenhaug Produktkonsulent og projektleder
FlexDanmark

Relaterede cases