F&H of Scandinavia

Digitalt varekatalog med mulighed for online varebestilling

Den danske koncern, F&H of Scandinavia, der ligger i Viborg, er Skandinaviens største engroshandel indenfor isenkram. De har mere end 200 medarbejdere fordelt i Norden samt Kina og over 30 forskellige brands og 8.000 varer på hylderne.

De forhandler utallige kendte brands som bl.a. Jamie Oliver, Jacob Jensen, Mette Blomsterberg, Piet Hein, Kähler, Södahl og mange, mange flere.

Produkt og formål
Formålet med denne Salestool app-løsning, som er udviklet til iPad, er at digitalisere deres store varekatalog.

Det trykte katalog var en tung og dyr proces, som typisk tog 4 måneder at producere.

Men en digital version af kataloget har F&H nu mulighed for at opdatere varene løbende samt sende relevante informationer til kunderne direkte via app'en.

Hør mere om løsningen

Løsning
App'en fungerer ikke bare som et varekatalog. Kunderne har nemlig også mulighed for at bestille varer direkte i app'en, samt de kan foretage scanninger og gemme favoritlister.

Favoritlisterne kan man genere som PDF-fil og få tilsendt sin indbakke.

Løsningen er derfor integreret med virksomhedens ERP-system, så selve vareordreprocessen optimeres via app'en - kunderne kan nu udfylde og indsende ordre direkte i app'en, som automatisk bliver synkroniseret med ERP-systemet. Derfor bliver salgsflowet optimeret og effektiviseret for både kunderne og virksomhedens sælgere.

  • iOS Salestool (kun til iPad)
  • Integration med ERP-system
  • Integration af stregkodescanner
  • Online/offline tilgang til alle data

Grundet F&Hs mange store og tunge data har det krævet en specialdesignet løsning for at kunne opfylde alle behov.

Det betyder også, at hver enkelt butik nu har mulighed for kun at tilgå lige nøjagtigt de varer, som de er blevet tildelt rettigheder til at se.

Udbytte
Som tidligere nævnt var formålet med løsningen at spare tid og penge for F&H. Det har Salestool app'en i høj grad gjort, men den har også medvirket til en mere fleksibel varebestillngsproces for kunderne i og med, at de kan foretage både bestillinger og scanninger fra én og samme platform.

Så udover den økonomiske fordel medfølger der også et grundlag for øget service, kundetilfredshed og brugervenlighed.

 Hent app'en her

 

Relaterede cases