Den danske koncern F&H of Scandinavia er Skandinaviens største engroshandel inden for isenkram.

Virksomheden har flere en 200 medarbejdere i Norden og Kina og sælger mere en 30 forskellige brands og 8.000 produkter. Jamie Oliver, Piet Hein, Södahl og Kähler kan nævnes som nogle af de største brands.

 

Formål

F&H of Scandinvia ønskede en digital løsning, som kunne erstatte det trykte produktkatalog og det store arbejde, der lå i at udarbejde og producere det. De ønskede desuden at strømline og simplificere processen for produktregistrering.  

.  

 

Løsning

F&H of Scandinavia har fået en custom-app bestående af features, der effektiviserer al arbejde relateret til varekataloget. 

 

Udbytte

Custom-løsningen sparer F&H of Scandinavia for en stor tidskrævende opgave og effektiviserer processen for at bestille varer.   

Om løsningen

 

Vi har lavet en app-løsning til F&H of Scandinavia, som effektiviserer alle processer relateret til varekataloget. På grund af den store mængde data har det været nødvendigt at udvikle en custom-app for at imødekomme virksomhedens behov og ønsker.

Løsningen indeholder blandt andet:

Custom-app til iOS

Integration med stregkodescanner

Integration med ERP-system

Offline visning af indhold

Custom-app til iOS

Vi har udviklet en custom app til iOS, hvorfra F&H of Scandinavias medarbejdere og kunder har adgang til alt materiale, der omhandler produkterne.

Virksomheden har fået udviklet en app ud fra deres specifikke behov. Løsningen er unik og består af specialdesignede funktioner, som tilsammen skaber et værktøj, der er tilpasset behovene.

Løsningen er tilgængelig fra iPad. 

Integration med stregkodescanner

Appen er meget mere end blot et varekatalog.

Med løsningen kan kunderne bestille varer direkte i det digitaliserede katalog og kan ligeledes scanne og oprette favoritlister med produkter. Listerne genereres til PDF-filer og kan blive sendt til kundens indbakke. 

Via stregkode-integrationen sparer både kunder og virksomheden tid. Det hele kører over appen og der skal ikke holdes styr på fysiske ordresedler og noter. 

Integration med ERP-system

Salestool er integreret med virksomhedens eksisterende ERP-system, som giver en mere optimal og effektiv ordreproces. Kunderne kan udfylde og bestille varer direkte i appen, som bliver synkroniseret med ERP-systemet. På denne måde optimeres salgsflowet både for kunderne og medarbejderne.

Med integrationen kan der desuden opsættes forskellige brugerdifferentierede adgange, så F&H of Scandinavia kan definere hvilke kunder, der skal eksponeres for hvilke produkter.

Offline visning af indhold

Med tanke på at effektivisere forskellige arbejdsprocesser har vi sørget for at F&H of Scandinavias medarbejdere altid har adgang til appens indhold.

Medarbejderne skal nemlig ikke være opmærksomme på, hvorvidt der er netforbindelse eller ej. Appen kan anvendes hvornår, og hvor det skal være, da der både er online og offline adgang til alt indhold.

Om udbyttet

 

Som tidligere nævnt var formålet med appen at lette arbejdet med varekataloget og dermed spare både tid og penge. Ved at digitalisere alle processer vedrørende kataloget er arbejdet optimeret og medarbejderne kan nu bruge tiden på kunderne i stedet for administrativt arbejde.

Yderligere kan F&H of Scandinavia nu tilbyde deres kunder en mere fleksibel og effektiv orderproces, da det er muligt at scanne produkter og bestille varer direkte i kataloget. 

For at opsummere er udbyttet relateret til:

Et tids- og pengebesparende værktøj

Bedre serviceydelse over for kunder

Fleksibel og effektiv ordreproces

Relaterede cases