AU Maison er en dansk designvirksomhed, som med fokus på håndlavet finish, farver og udtryk skaber unikke møbeldesigns, som forener kvalitet og funktionalitet. 

Virksomheden har forhandlere i det meste af Europa og deltager ligeledes på flere livsstilsmesser rundt i Europa.

Formål

AU Maison ønskede at optimere samt lette salgs- og marketingprocessen primært i forbindelse med, når medarbejdere er hos kunder og på messer. 

Løsning 

Virksomheden har fået en Salestool-løsning baseret på vores mange standard features, der sikrer medarbejderne en brugervenlig og gennemtestet app.

Udbytte

AU Maison har fået et digitalt værktøj, der effektiviserer store dele af de daglige arbejdsprocesser. 

Om løsningen

 

 AU Maison har fået en app-løsning baseret på mange af vores standard features. Appen indeholder alt det materiale, som medarbejderne har brug for i løbet af deres arbejdsdag og er nem og overskuelig at håndtere.  

Appen er desuden integreret med virksomhedens eksisterende ERP-system samt stregkodescanner, som begge er med til at lette det administrative arbejde. 

Løsningen indeholder blandt andet:

Salestool til iOS 

Integration med ERP-system og stregkodescanner

Offline visning af indhold

 

Online visning af website

Salestool til iOS 

Salestoolen er baseret på vores mange standard features, som sikrer AU Maisons medarbejdere en brugervenlig og gennemtestet app.

AU Maison har fået designet appen ud fra deres behov og ønsker, så den imødekommer og effektiviserer medarbejdernes daglige arbejsflow. Salestoolen er et unikt værktøj i forhold til at udnytte tiden bedst muligt og lette forskellige arbejdsprocesser.

Løsningen til BKI Foods er udviklet til iOS.

Integration med ERP-system og stregkodescanner

Løsningen er integreret med ERP-systemet Microsoft Dynamics C5. Det betyder, at al data, medarbejderne taster ind på appen omkring varer, kunder og ordre, overføres direkte til regnskabsprogrammet via en synkronisering. På denne måde optimeres virksomhedens dataregistrering, da det hele sker automatisk. 

Hvis enheden er i offline tilstand, når medarbejderne registrerer oplysninger, gemmes datene ind til enheden har netforbindelse, hvorefter en automatisk overførsel vil ske. 

Udover den nævnte integration er appen også integreret med en stregkodescanner. Medarbejderen kan scanne en vare, hvis data automatisk bliver overført til en given ordreseddel i appen via bluetooth.

Offline visning af indhold

Med tanke på at effektivisere forskellige arbejdsprocesser har vi sørget for at AU Maisons medarbejdere altid har adgang til appens indhold.

Medarbejderne skal nemlig ikke være opmærksomme på, hvorvidt der er netforbindelse eller ej. Appen kan anvendes hvornår, og hvor det skal være, da der både er online og offline adgang til alt indhold.

Online visning af website

For at gøre Salestoolen så komplet som muligt kan medarbejderne tilgå AU Maisons egen hjemmeside, hvis de har behov for at vise online indhold.

Medarbejderne kan have et behov for at vise kunden rundt på hjemmesiden for at gøre sitet genkendeligt til, når han eller hun selv skal navigere rundt efter eventuelle kontaktformularer eller produktinformationer.

Medarbejderne har herved et brugbart værktøj inden for rækkevidde og kan yde en god service over for kunderne. 

Om udbyttet

 

AU Maison har fået en app-løsning, som de kan have lige ved hånden, når virksomheden er på kundebesøg og deltager på messer. Dette sikrer et bedre arbejdsflow og smitter af på AU Maisons kommunikation og fremtoning og understøtter virksomhedens kvalitetsbevidste image. 

Ligeledes har de fået en app, der via en integration til eksisterende system sikrer en nem og overskuelig registreringsproces, som sparer virksomheden for både tid og penge. Medarbejderne skal ikke længere bruge ressourcer på at registrere data, idet det nu sker automatisk.

For at opsummere er udbyttet relateret til: 

Effektiv dataregistreringsflow

Bedre arbejdsflow

Effektiv salgs- og marketingproces

Ensartet kommunikation og professionel fremtoning

"Vi indgik et samarbejde med MySupport omkring optimering af vores salgsaktiviteter, ved hjælp af en app til primært brug på vores messer.

Vi er tilfredse med den løsning, vi har fået, som er nemt at betjene.

Jeg kan til enhver tid anbefale andre at vælge denne løsning."

Carina Jensen Salgschef
A.U Maison

Relaterede cases