aida er en ældre dansk virksomhed, der designer og producerer porcelæn for danske og udenlanske forbrugere. Virksomheden er i dag et koncepthus, som sigter mod at give forbrugerne den højeste værdi for pengene inden for borddækning herunder service, glasvarer, bestik, køkkenudstyr og gaveartikler. 

aida er leverandør i et stort forhandlernetværk inden- og udenlands og deltager årligt i mange livsstilsmesser rundt i Europa. 

Formål

aida ønskede en app til at effektivisere virksomhedens salgs- og marketingprocesser

Løsning

Virksomheden har fået en Salestool-løsning baseret på vores mange standard features, der sikrer medarbejderne en brugervenlig og gennemtestet app.

Udbytte

Med løsningen er det nu muligt for aidas medarbejdere at præsentere marketingmateriale for potentielle kunder

Om løsningen

 

Med vores Salestool-løsning kan aidas medarbejdere præsentere salgs- og marketingmateriale via iPad for potentielle kunder. 

Løsningen indeholder blandt andet: 

Salestool til iOS

Integration med ERP-system

Brugerdifferentieret adgang

Offline visning af indhold

iOS Salestool

Vi har udviklet en løsning til iOS, hvorfra aidas medarbejdere kan tilgå alle former for produkt- og marketingsmateriale.

Salestoolen er baseret på vores mange standard features, som sikrer aidas medarbejdere en brugervenlig og gennemtestet app.

aida har fået designet appen ud fra deres behov og ønsker, så den imødekommer og effektiviserer medarbejdernes daglige arbejsflow. Salestoolen er et unikt værktøj i forhold til at udnytte tiden bedst muligt og lette forskellige arbejdsprocesser.

Løsningen er tilgængelig fra iPad. 

Integration med ERP-system

Løsningen er integreret med aidas eksisterende ERP-system, hvilket sikrer at arbejdsflowet uanset, om det er inden for salg, marketing, service eller databehandling er effektiviseret.

Årsagen er, at der automatisk sker en synkronisering mellem appen og ERP-systemet, som betyder, at alt data om varebestillinger, ordreoptællinger og ordremodtagelse, der bliver tastet ind i appen automatisk bliver overført til ERP-systemet. 

Brugerdifferentieret adgang

I appen kan der opsættes brugerdifferentierede adgange, der gør det muligt at lave mapper, som kun kan ses af godkendte brugere og enheder. Herved er materialet kun tilgængeligt for de medarbejdere, der har en tilknytning til det givne indhold.

Det er også muligt at sende brugerbestemte push-beskeder og indhente oversigter over de enheder, som mangler at opdatere indhold. 

Offline visning af indhold

Med tanke på at effektivisere forskellige arbejdsprocesser har vi sørget for at aidas medarbejdere altid har adgang til appens indhold.

Medarbejderne skal nemlig ikke være opmærksomme på, hvorvidt der er netforbindelse eller ej. Appen kan anvendes hvornår, og hvor det skal være, da der både er online og offline adgang til alt indhold.

Ligeledes kan medarbejderne indsamle data i offline tilstand, hvilket automatisk bliver overført, når enheden har forbindelse til nettet og synkroniseringen starter. 

Om udbyttet

 

aida har fået en app-løsning, som effektiviserer virksomhedens interne dataregisteringsflow samtidig med, at den er tidsbesparende, idet den automatiserer store dele af de forskellige arbejdsprocesser. Det betyder, at medarbejderne kan spare tid både ved kundebesøg og på messer, da de har alt materiale liggende ét sted.

For at opsummere er udbyttet relateret til:

Et effektiviseret dataregistreringsflow

Tidsbesparende

Et effektivt salgsarbejde

Sælgerne kan koncentrere sig om deres fremtoning og præstation

Relaterede cases